Förbannad

Det värsta är att jag inte ens vet om det är mig själv jag är mest arg på eller om det är på andra..
       Jag är väldigt passionerad när det kommer till att handla ekologiska varor, har varit mestadels mat och hygienartiklar, men blir mer och mer insatt i andra produkter och vill gärna ha allt ekologiskt och giftfritt. Tyvärr kan jag inte skaffa allt. Speciellt inte på en gång, och efter att ha sett filmen jag la upp igår känner jag ännu mer att jag vill tänka igenom om det verkligen är något jag behöver köpa. 

Kom av mig lite, känner jag. Hur som haver; mycket passionerad...och berättar ibland för andra om hur viktigt jag tycker att det är och hur mycket jag skulle önska att andra tyckte lika. För att jag tror det skulle gynna mänskligheten, och allt annat levande här på jorden om inte människor var så destruktiva och pengakåta. 
      Grejen är den att jag hatar hur det är, men dömer inte alla andra. Kallar dem inte idioter. Önskar att de ville som jag, men vill ändå inte döma dem som inte gör det. Vad vet jag om dem, egentligen? Jag vill inte döma, men blir genast dömd själv. Jag klassas genast som "lite för mycket" och är bara inte som alla andra. Jag blir "fel". Och jag vill ha andras godkännande, eller vad jag ska kalla det. Jag vill vara "rätt". 

Och därför vet jag inte vem jag ska bli mest arg på. De som dömer mig eller mig själv för att jag inte är stark nog, inte "rätt" nog utan deras okej-stämpel.

Bara att kämpa vidare. Jag tycker ju ändå som jag gör. Och jag är fanimej rätt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0