Middag

Dagens middag står i ugnen i skrivande stund. Bara 20 minuter kvar, sen äntligen mat!
     Idag ska vi för första gången testa en kantarellpaj med bacon, mycket spännande! Pajen är paleo och vi hittade receptet på paleoskafferiets hemsida. De har massor med spännande recept, så kolla in deras sida om ni är sugna på paleo.
 
Jag är en av dem som har problem med magen och äter därför, sen 1½ år tillbaka, inte gluten. Eller vete. Eller potatis. (Jag vet, potatis låter säkert superkonstigt, men så är det.) Och socker är också något jag känner av. Så blev en del ändringar i kosten, ganska hastigt.
     Från början var det väldigt svårt att anpassa sig - gå från att ha ätit "normalt" till att inte äta någonting. Efter ett par månader vågade jag mig på att prova LCHF, eftersom de inte äter något av det min lilla mage har svårt för. Det var väldigt gott! Massor med grädde och smör och ost och creme fraiche! MUMMA!
     Att paleo fanns och vad det var visste jag inte förrän senare, och det är ganska nyligen som jag börjat intressera mig mer för det. Nu när det känns som det blivit lite väl mycket grädde, så är det toppen att ha lite annat att välja på!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0